- ZÁKLADNÉ USTANOVENIA
Tento reklamačný poriadok bol vypracovaný podľa Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov a vzťahuje sa na tovar, pri ktorom si kupujúci, ktorý uzavrel s obchodníkom zmluvu o kúpe tovaru, uplatňuje svoje práva zodpovednosti za chyby v záručnej lehote (ďalej ako „Reklamácia“).
Obchodník: Michal Magic
adresa : Na Priehon 883/87B, 94905, Nitra (je zároveň adresou pre uplatnenie reklamácie)
email : info@previnarov.sk
tel. číslo : 0917 277 858
IČO: 37307053 , DIČ: 1045176407, IČ DPH: SK 1045176407
účet: SK33 0200 0000 0036 5933 4053
registrácia: OU-NR-OZP1-2013/015813-2, č. živ. reg. 609-8416
adresa internetového obchodu : www.previnarov.sk
Kupujúci: fyzická alebo právnická osoba, ktorá svojou objednávkou vstúpila do obchodného vzťahu s obchodníkom.
Pre účely zákona, najmä zákona č. 108/2024 Z. z. sa spotrebiteľom rozumie fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.
- ZÁRUČNÉ PODMIENKY
Reklamovať je možné len tovar, ktorý bol zakúpený u obchodníka a ktorý je vlastníctvom spotrebiteľa.
Ak kupujúci je spotrebiteľ, na všetok ponúkaný tovar sa poskytuje záruka v trvaní 24 mesiacov, ak nie je pri tovare uvedené inak a postupuje sa v zmysle Zákona o ochrane spotrebiteľa a Občianskeho zákonníka a týchto reklamačných podmienok. Ak kupujúci nie je spotrebiteľom, postupuje sa v zmysle ustanovení Obchodného zákonníka a záručná doba je 12 mesiacov a na tieto reklamácie sa nevzťahujú tieto reklamačné podmienky.
Záručná doba začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim od prepravnej spoločnosti alebo priamo od obchodníka. .
Kupujúci je povinný reklamáciu uplatniť do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr však do uplynutia záručnej doby. Odporúčame však reklamáciu uplatniť bezodkladne.
Faktúra, doručená kupujúcemu spolu s tovarom, slúži zároveň ako záručný list.
Obchodník zodpovedá za vady, ktoré má predávaný tovar pri prevzatí tovaru kupujúcim a za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí tovaru v záručnej lehote. Obchodník je povinný upozorniť kupujúceho na chyby tovaru, o ktorých v čase predaja vie.
Zodpovednosť za vady sa vzťahuje iba na výrobné vady.
Kupujúci je povinný prehliadnuť tovar bezprostredne po jeho prevzatí. Ak je zistené mechanické poškodenie výrobku, alebo obalu výrobku, je kupujúci povinný vyhotoviť záznam o poškodení za prítomnosti dopravcu. Výhradu k tovaru uvedie kupujúci buď na preberací list, alebo vyhotoví s prepravcom škodový zápis. Zodpovednosť za poškodenie v priebehu prepravy nesie dopravca. Obchodník neručí kupujúcemu za oneskorenú dodávku tovaru zavinenú kuriérskou službou, prípadne udaním nesprávnej adresy kupujúceho. Reklamáciu za prípadné nedodanie tovaru vinou kuriéra, alebo poškodenie zásielky zavinené kuriérskou službou, je nutné uplatňovať priamo u pracovníka kuriérskej služby.
Zodpovednosť za vady sa nevzťahuje na bežné opotrebenie veci alebo jej častí, spôsobené používaním.
Za vadu nie je možné považovať, ako vyplýva už z povahy veci, doba minimálnej trvanlivosti alebo doba spotreby, ktorá môže byť obmedzená na kratší čas. Doba minimálnej trvanlivosti, doba použiteľnosti, doba spotreby alebo obdobná doba je uvedená na tovare, ak takémuto označeniu tovar podlieha.
Záručná doba na tovar zaniká aj v prípadoch, že k vade došlo mechanickým poškodením výrobku spôsobeným kupujúcim, nesprávnym zaobchádzaním s výrobkom, spôsobom iným ako bol uvedený v návode na používanie, prevádzkou v nevhodných podmienkach, zanedbaním starostlivosti a údržby o tovar, poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním, poškodením záručnej plomby alebo jej znehodnotením ak ju produkt obsahuje, alebo neoprávneným zásahom do výrobku.
Zo zodpovednosti za vady sú taktiež vyňaté vady, ktoré vznikli pri živelnej pohrome.
- UPLATŇOVANIE REKLAMÁCIÍ, VYTKNUTIE VADY
V prípade uplatňovania reklamácie sa odporúča spotrebiteľovi telefonicky oznámiť obchodníkovi, že daný produkt vykazuje chybu a akým spôsobom sa prejavila. Na základe týchto informácií sa odporučí spotrebiteľovi ďalší postup pri vybavovaní reklamácie. Reklamácie budeme riešiť individuálnou dohodou so zákazníkom a v súlade s platnými právnymi predpismi.
Všeobecný postup uplatňovania reklamácií je nasledovný:
Pre uplatnenie reklamácie tovaru je kupujúci povinný spolu s chybným tovarom zaslať alebo osobne doručiť obchodníkovi aj podpísanú žiadosť o reklamáciu, v ktorej uvedie popis vady. Pre uznanie reklamácie je nutné zaslať aj kópiu daňového dokladu, na základe ktorého bol tovar nadobudnutý.
Tovar je vhodné posielať kuriérom, alebo doporučene a poistený, nakoľko obchodník neručí za jeho prípadnú stratu alebo poškodenie počas prepravy.
Obchodník nepreberie reklamovaný tovar zaslaný na dobierku.
Reklamovaný tovar musí byť kompletný, s príslušenstvom, s návodom, vhodne zabalený, pokiaľ možno v originálnom obale.
Miestom na dopravenie reklamovaného tovaru je adresa obchodníka.
Obchodník potvrdí prijatie vytknutia vady a vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru s uvedením lehoty, do ktorej zabezpečí aby vadu odstránil. Za deň uplatnenia reklamácie sa považuje deň jej doručenia obchodníkovi. Ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie. Potvrdenie o vybavení reklamácie bude zaslané písomne v prípade že vytknutie vady bolo zamietnuté. Obchodník je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch do 3 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie tovaru najneskôr do 30 dni odo dňa uplatnenia reklamácie.
Po určení spôsobu vybavenia reklamácie vybaví reklamáciu obchodník v čo najkratšej možnej dobe. Vybavenie reklamácie však nesmie byť dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Uplynutím tejto lehoty má spotrebiteľ právo na odstúpenie od zmluvy alebo výmenu výrobku za nový.
Pri odstrániteľnej vade má spotrebiteľ právo, aby bola bezplatne, včas, bez zbytočného odkladu a riadne odstránená. O spôsobe odstránenia chyby rozhoduje. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým obchodníkovi nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady. Obchodník môže namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za novú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
Ak ide o neodstrániteľné vedy, ktoré bránia tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať, môže kupujúci požadovať výmenu chybného tovaru za bezchybný. Pokiaľ výmena chybného tovaru za bezchybný zo strany obchodníka nie je možná, môže kupujúci požadovať zrušenie zmluvy a vrátenie zaplatenej čiastky.
Pokiaľ ide o inú neodstrániteľnú vadu, ktorá však nebráni riadnemu užívaniu veci, má kupujúci právo požadovať zľavu z ceny výrobku.
Reklamácia sa považuje za vybavenú, ak sa skončí reklamačné konanie odovzdaním reklamovaného tovaru, jeho výmenou alebo vrátením kúpnej ceny tovaru, poskytnutím zľavy, písomnou výzvou na prevzatie plnenia alebo jej odôvodneným zamietnutím, pričom kupujúci potvrdzuje osobné prevzatie resp. je dokladom aj potvrdenie prepravného podniku v prípade ak kupujúci osobne nepreberá reklamáciu. O výsledku reklamačného konania je spotrebiteľ informovaný v zákonnej lehote.
- ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
Pokiaľ spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým obchodník vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že obchodník porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na obchodníka so žiadosťou o nápravu. Ak obchodník na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ má v zmysle § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s prevádzkovateľom e-shopu je Slovenská obchodná inšpekcia (www.soi.sk) alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (http://www.mhsr.sk/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov/146987s), pričom spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti. Spotrebiteľ zároveň môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Informácie o poplatkoch za návrh nájde spotrebiteľ na internetových stránkach konkrétneho subjektu alternatívneho riešenia sporov.
Tieto reklamačné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou všeobecných obchodných podmienok, a obchodník si vyhradzuje právo ich kedykoľvek meniť aj bez predchádzajúceho upozornenia obchodníka.
Tento reklamačný poriadok je platný odo dňa 01.11.2024.